I 2023 fylles Ekstremsportveko 25 år, og i den anledning, skjer det en rebranding hos festivalen. Etter samtaler med årlige festivaldeltakere og frivillige, savnes den opprinnelige maskoten som var en viktig del av festivalens identitet. Ved å bringe tilbake hjorten og introdusere et retro-moderne design med sprekere farger og former, skal festivalen skinne under jubileumsferingen.
År
2022
Leveranse
Identitet, merch, promoplakat, konkurransebanners, stickers, festivalbånd & promovideo
Industri
Festivalbransjen
Samardbeidspartnere
Judit Nygård & Harald Kinseth
Programvare
Adobe Indesign, Illustrator, Photoshop, After Effects & Premier
Oppdragstype
Konseptuelt, ikke realisert

Med eksplosive former som representerer det ekstreme, spreke farger og retro/sporty typografi, maler vi festivalen i det festivalen representerer. Inspirert av Y2K, ser vi tilbake på det festivalen hadde utgangspunkt i, samtidig som moderne elementerer implementert for å modernisere uttrykket. Hjorten er laget til enhver sport og skal representere festivalen som en maskot.

Målgruppen for dette prosjektet omfatter de ekstremsportutdøverne som har som årlig tradisjon å delta selv som utdøver & festivalgåer. Disse menneskene har deltatt siden festivalens tidlige år og er kjent med konseptet og menneskene involvert. Kanskje de til og med jobber som frivillig!

