Musepeker
Ekstrem-
sportveko
        I 2023 fylles Ekstremsportveko 25 år, og i den anledning, skjer det en rebranding hos festivalen. Etter samtaler med årlige festivaldeltakere og frivillige, savnes den opprinnelige maskoten som var en viktig del av festivalens identitet. Ved å bringe tilbake hjorten og introdusere et retro-moderne design med sprekere farger og former, skal festivalen skinne under jubileumsferingen.
År
2022

Leveranse
Identitet, merch, promoplakat, konkurransebanners, stickers, festivalbånd & promovideo

Industri
Festivalbransjen
Samardbeidspartnere
Judit Nygård & Harald Kinseth

Programvare
Adobe Indesign, Illustrator, Photoshop, After Effects & Premier

Oppdragstype
Konseptuelt, ikke realisert
Plakater av Ektremsportveko mocket på en vegg
        Med eksplosive former som representerer det ekstreme, spreke farger og retro/sporty typografi, maler vi festivalen i det festivalen representerer. Inspirert av Y2K, ser vi tilbake på det festivalen hadde utgangspunkt i, samtidig som moderne elementerer implementert for å modernisere uttrykket. Hjorten er laget til enhver sport og skal representere festivalen som en maskot.
Barn som klatrer med logoen på flagg i bakgrunnen
Gutt som skater med logoen i bakgrunnen
        Målgruppen for dette prosjektet omfatter de ekstremsportutdøverne som har som årlig tradisjon å delta selv som utdøver & festivalgåer. Disse menneskene har deltatt siden festivalens tidlige år og er kjent med konseptet og menneskene involvert. Kanskje de til og med jobber som frivillig!
Ung gutt med hjelm på med logoen som klistremerke på hjelmenGutt med skateboard med klistremerker på undersiden
Vannflaske med klistremerker på tilhørende festivalenMann ikledd merch fra festivalen
Konkurransebanners på tvers av grener
Merch - hjort på ryggen
Merch, sort t-skjorte
Kayak med finish sign skilt